Αλλάζουν όλα στο λύκειο από τον Σεπτέμβριο..
του 2013, καθώς το υπουργείο Παιδείας καταθέτει στη Βουλή σχέδιο νόμου και έχει τον φιλόδοξο στόχο να εφαρμοστεί στην Α΄ τάξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Μειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και οι κατευθύνσεις σπουδών, αποσυνδέεται το απολυτήριο του λυκείου από τις Πανελλαδικές, ενισχύεται η εξειδίκευση στη Γ' λυκείου και ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα ελέγχει τα πάντα γύρω από τις εισαγωγικές των υποψηφίων για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Το νέο λύκειο είναι αποτέλεσμα του πενταετούς εθνικού διαλόγου και της συμφωνίας των κομμάτων της συγκυβέρνησης, και ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, είναι σίγουρος ότι η ολοκληρωτική ανάπτυξή του σε διάστημα τριών ετών θα δημιουργήσει νέο «επαναστατικό τοπίο μάθησης».
Νέα Προγράμματα Σπουδών κι ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποσυνδεδεμένο από το σχολείο έρχονται να καταργήσουν το λύκειο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.
Η Α’ Λυκείου θα είναι η «ομαλή μετάβαση» στο νέο Πρόγραμμα σπουδών. Θα έχουν ένα μάθημα επιλογής ( 2 ώρες την εβδομάδα), που θα επιλέγεται από τα εξής μαθήματα:
α) Εφαρμογές στην Πληροφορική
β) Διαχείριση Φυσικών Πόρων
γ) Έκφραση-Πολιτισμός-Ευρωπαϊκός Πολιτισμός
Η Β’ Λυκείου θα είναι το πρώτο σκαλί για το πανεπιστήμιο με την καθιέρωση των τριών ομάδων σπουδών. Θα έχει δύο κύκλους:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία ελληνικά και Λατινικά.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά και Φυσική.
Η Γ’ Λυκείου θα είναι η πλήρης εξειδίκευση και η οριστική στροφή του υποψηφίου προς τη σχολή που θα σπουδάσει. Θα έχει τρεις ομάδες:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών.
3. Ομάδα μαθημάτων Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.
Το «Νέο Λύκειο» βασίζεται στο τρίπτυχο: Λιγότερα μαθήματα, Δραστικός περιορισμός της «περιττής» Γενική Παιδείας και Εξειδίκευση ανά κύκλο μαθημάτων.
Οι εξετάσεις για το απολυτήριο θα δίνονται σε 6 έως σε 8 βασικά μαθήματα. Όσοι εκ των υστέρων θα θελήσουν να συνεχίσουν, θα δίνουν πανελλήνιες σε τέσσερα μαθήματα.
Ελλάδα 2013: οι μαθητές επιλέγουν πόλη αντί για σχολή!
Δυστυχώς στην Ελλάδα του 2013, έχουμε φτάσει στο σημείο οι μαθητές να επιλέγουν πρώτα την πόλη που θέλουν να περάσουν και ύστερα την σχολή!!!Καθώς οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες έβαλαν σε πρώτο πλάνο την αποφυγή του υψηλού κόστους σπουδών.
Κι ενώ σε άλλες εποχές θα επέλεγαν τη σχολή που πραγματικά επιθυμούσαν να φοιτήσουν φέτος προτίμησαν σχολές κοντά στην οικογενειακή εστία και αντικείμενο παραπλήσιο με αυτό που ζητούσαν.
Οι αναγκαστικές αυτές προτιμήσεις αποτυπώνονται στα μηχανογραφικά δελτία των υποψηφίων, ενώ από τα στοιχεία προκύπτον σημαντικές διαφορές στη ζήτηση σχολών σε σχέση με προηγούμενα χρόνια.
Από την άλλη πλευρά οι αλλαγές συνεχίζουν να επηρεάζονται από την αγορά και την προσφορά και ζήτηση για συγκεκριμένα επαγγέλματα διαμορφώνοντας βάσεις πολλών ταχυτήτων.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως υπάρχει γενικευμένη πτώση των βάσεων που ξεκινάει από 150 μόρια σε περιζήτητες σχολές χωρίς να αποκλείονται μεγαλύτερες πτώσεις σε τμήματα με μικρότερη ζήτηση.
Ειδικότερα οι πληροφορίες για τις επιλογές των μαθητών διαμορφώνουν τον χάρτη ως εξής:
1ο Πεδίο: Η Νομική παραμένει ο απόλυτος κυρίαρχος σε αντίθεση με τα παιδαγωγικά τμήματα τα οποία υποχωρούν σημαντικά λόγω του παγώματος προσλήψεων στη δημόσια εκπαίδευση.
2ο Πεδίο: Διαπιστώνεται εντυπωσιακή στροφή σε σχολές γεωτεχνολογικού τομέα (γεωπονία, αξιοποίηση φυσικών πόρων) εξαιτίας της αλλαγής οικονομικού μοντέλου, ενώ σχολές όπως Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας παρουσιάζουν άνοδο καθώς παρέχουν ευρύτητα επαγγελματικών διόδων.
3ο Πεδίο: Η Ιατρική παραμένει η νούμερο 1 σχολή παρά την ανεργία των νέων γιατρών.
4ο Πεδίο: Τα τμήματα Πληροφορικής εδραιώνουν τη θέση τους έναντι εκείνα των Πολιτικών Μηχανικών τα οποία έχουν κατακρημνιστεί στην κυριολεξία.
5ο Πεδίο: Αυξάνονται εκείνοι που κατευθύνθηκαν στα τμήματα Λογιστικής για λόγους αυτονόητους
Πηγή: "Έθνος της Κυριακής", ''Καθημερινή''
του 2013, καθώς το υπουργείο Παιδείας καταθέτει στη Βουλή σχέδιο νόμου και έχει τον φιλόδοξο στόχο να εφαρμοστεί στην Α΄ τάξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Μειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και οι κατευθύνσεις σπουδών, αποσυνδέεται το απολυτήριο του λυκείου από τις Πανελλαδικές, ενισχύεται η εξειδίκευση στη Γ' λυκείου και ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα ελέγχει τα πάντα γύρω από τις εισαγωγικές των υποψηφίων για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Το νέο λύκειο είναι αποτέλεσμα του πενταετούς εθνικού διαλόγου και της συμφωνίας των κομμάτων της συγκυβέρνησης, και ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, είναι σίγουρος ότι η ολοκληρωτική ανάπτυξή του σε διάστημα τριών ετών θα δημιουργήσει νέο «επαναστατικό τοπίο μάθησης».
Νέα Προγράμματα Σπουδών κι ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποσυνδεδεμένο από το σχολείο έρχονται να καταργήσουν το λύκειο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.
Η Α’ Λυκείου θα είναι η «ομαλή μετάβαση» στο νέο Πρόγραμμα σπουδών. Θα έχουν ένα μάθημα επιλογής ( 2 ώρες την εβδομάδα), που θα επιλέγεται από τα εξής μαθήματα:
α) Εφαρμογές στην Πληροφορική
β) Διαχείριση Φυσικών Πόρων
γ) Έκφραση-Πολιτισμός-Ευρωπαϊκός Πολιτισμός
Η Β’ Λυκείου θα είναι το πρώτο σκαλί για το πανεπιστήμιο με την καθιέρωση των τριών ομάδων σπουδών. Θα έχει δύο κύκλους:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία ελληνικά και Λατινικά.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά και Φυσική.
Η Γ’ Λυκείου θα είναι η πλήρης εξειδίκευση και η οριστική στροφή του υποψηφίου προς τη σχολή που θα σπουδάσει. Θα έχει τρεις ομάδες:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών.
3. Ομάδα μαθημάτων Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.
Το «Νέο Λύκειο» βασίζεται στο τρίπτυχο: Λιγότερα μαθήματα, Δραστικός περιορισμός της «περιττής» Γενική Παιδείας και Εξειδίκευση ανά κύκλο μαθημάτων.
Οι εξετάσεις για το απολυτήριο θα δίνονται σε 6 έως σε 8 βασικά μαθήματα. Όσοι εκ των υστέρων θα θελήσουν να συνεχίσουν, θα δίνουν πανελλήνιες σε τέσσερα μαθήματα.
Ελλάδα 2013: οι μαθητές επιλέγουν πόλη αντί για σχολή!
Δυστυχώς στην Ελλάδα του 2013, έχουμε φτάσει στο σημείο οι μαθητές να επιλέγουν πρώτα την πόλη που θέλουν να περάσουν και ύστερα την σχολή!!!Καθώς οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες έβαλαν σε πρώτο πλάνο την αποφυγή του υψηλού κόστους σπουδών.
Κι ενώ σε άλλες εποχές θα επέλεγαν τη σχολή που πραγματικά επιθυμούσαν να φοιτήσουν φέτος προτίμησαν σχολές κοντά στην οικογενειακή εστία και αντικείμενο παραπλήσιο με αυτό που ζητούσαν.
Οι αναγκαστικές αυτές προτιμήσεις αποτυπώνονται στα μηχανογραφικά δελτία των υποψηφίων, ενώ από τα στοιχεία προκύπτον σημαντικές διαφορές στη ζήτηση σχολών σε σχέση με προηγούμενα χρόνια.
Από την άλλη πλευρά οι αλλαγές συνεχίζουν να επηρεάζονται από την αγορά και την προσφορά και ζήτηση για συγκεκριμένα επαγγέλματα διαμορφώνοντας βάσεις πολλών ταχυτήτων.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως υπάρχει γενικευμένη πτώση των βάσεων που ξεκινάει από 150 μόρια σε περιζήτητες σχολές χωρίς να αποκλείονται μεγαλύτερες πτώσεις σε τμήματα με μικρότερη ζήτηση.
Ειδικότερα οι πληροφορίες για τις επιλογές των μαθητών διαμορφώνουν τον χάρτη ως εξής:
1ο Πεδίο: Η Νομική παραμένει ο απόλυτος κυρίαρχος σε αντίθεση με τα παιδαγωγικά τμήματα τα οποία υποχωρούν σημαντικά λόγω του παγώματος προσλήψεων στη δημόσια εκπαίδευση.
2ο Πεδίο: Διαπιστώνεται εντυπωσιακή στροφή σε σχολές γεωτεχνολογικού τομέα (γεωπονία, αξιοποίηση φυσικών πόρων) εξαιτίας της αλλαγής οικονομικού μοντέλου, ενώ σχολές όπως Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας παρουσιάζουν άνοδο καθώς παρέχουν ευρύτητα επαγγελματικών διόδων.
3ο Πεδίο: Η Ιατρική παραμένει η νούμερο 1 σχολή παρά την ανεργία των νέων γιατρών.
4ο Πεδίο: Τα τμήματα Πληροφορικής εδραιώνουν τη θέση τους έναντι εκείνα των Πολιτικών Μηχανικών τα οποία έχουν κατακρημνιστεί στην κυριολεξία.
5ο Πεδίο: Αυξάνονται εκείνοι που κατευθύνθηκαν στα τμήματα Λογιστικής για λόγους αυτονόητους
Πηγή: "Έθνος της Κυριακής", ''Καθημερινή''
loading...