Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

Πως τα εμπορικά καταστήματα παρακολουθούν τους πελάτες τους μέσω Wi-Fi


wifiΗ Nordstrom, είναι μια Αμερικάνικη εμπορική εταιρεία λιανικής πώλησης.Έχει μια φιλελεύθερη πολιτική επιστροφών, απασχολεί πάρα πολύ προσωπικό πωλήσεων, προσφέρει μια τεράστια γκάμα προϊόντων και είναι γνωστή για την υψηλή εξυπηρέτηση που προσφέρει στους πελάτες της.
Για αρκετούς μήνες η Nordstrom δοκίμαζε ένα σύστημα που παρακολουθούσε τις κινήσεις των πελατών της που είχαν πάνω τους συσκευές με ενεργοποιημένο το Wi-Fi. Το “πείραμα” έγινε και από τα 17 από τα καταστήματά της. Όταν τελείωσε την έρευνα της, η εταιρεία δημοσίευσε τα αποτελέσματα της παρακολούθησης. Το αποτέλεσμα αυτής τηε δημοσίευσης πάντως ήταν μετά την προβολή του από έναν τηλεοπτικό σταθμό στο Ντάλας το Μάιο, η εταιρεία αναγκάστηκε να σταματήσει να παρακολουθεί τους πελάτες της.
Στη συνέχεια, η New York Times πήραν την ιστορία, πυροδοτώντας μια συζήτηση περί απορρήτου και για την παθητική παρακολούθηση μέσω του Wi-Fi ή άλλων τεχνολογιών. Το σύστημα που χρησιμοποιήθηκε από την Nordstrom και πολλές άλλες επιχειρήσεις, παρέχεται από την εταιρεία Euclid Analytics και παρακολουθεί με ακρίβεια τις κινήσεις των μεμονωμένων τηλεφώνων, ακόμα και να δεν έχουν συνδεθεί με το Wi-Fi του χώρου παρακολούθησης.
Πώς λειτουργεί;
Η τεχνική εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι το πρωτόκολλο ασύρματης δικτύωσης Wi-Fi είναι “επιπόλαιο”: Οι προσαρμογείς Wi-Fi σε κινητά τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές, αποκαλύπτουν πολλές πληροφορίες σχετικά με αυτές τις συσκευές, καθώς προσπαθούν να διαπραγματευτούν τις συνδέσεις με άλλες συσκευές που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση . Πριν ακόμα μια συσκευή συνδεθεί με κάποιο δίκτυο Wi-Fi, προβάλει συνεχώς τις πληροφορίες της. Οι περισσότερες συσκευές στέλνουν “αιτήματα ανίχνευσης”, τα οποία φανερώνουν τα ονόματα των δικτύων που η συσκευή έχει συνδεθεί στο παρελθόν. Τα αιτήματα αποστέλνονται αδιάκοπα σε όλες τις διαθέσιμες συχνότητες έως ότου πραγματοποιηθεί σύνδεση. Ακόμα και στις συσκευές που είναι το Wi-Fi είναι φαινομενικά απενεργοποιημένο, στέλνουν τέτοια αιτήματα αλλά με βραδύτερο ρυθμό. Τοποθετήστε λοιπόν Wi-Fi σε κάποιο κατάστημα και στη συνέχεια, αρχίζετε να μαζεύετε αυτά τα αιτήματα. Με αυτόν τον τρόπο εκτός των άλλων μπορείτε να παρακολουθείτε τις κινήσεις των μεμονωμένων αγοραστών. Έτσι μπορείτε να δείτε σε ποιες βιτρίνες σταματούν, ποιες διαδρομές ακολουθούν μέσα στο κατάστημα, πόσος χρόνος χρειάζεται για να αποφασίσουν και πολλές άλλες λεπτομέρειες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν αναλόγως από τις εμπορικές εταιρείες.
Η χρήση του εντοπισμού μέσω του Wi-Fi εντοπισμού επιτρέπει στα καταστήματα να εντοπίσουν τις κινήσεις των πελατών τους και τις συμπεριφορές τους με μεγαλύτερη ακρίβεια από ότι είναι δυνατόν με το βίντεο, ιδιαίτερα σε πολυσύχναστα καταστήματα. Φυσικά το βίντεο έχει το χαρακτηριστικό της αναγνώρισης προσώπου, όμως οι πελάτες μπορούν να προσδιορίζονται και με την μέθοδο παρακολούθησης του Wi-Fi, αφού κάθε συσκευή έχει ένα μοναδικό αναγνωριστικό που μεταδίδεται από τις αιτήσεις που στέλνει.
Τελικά υπάρχει αυτή η περιβόητη “προστασία των προσωπικών δεδομένων”; Αν νομίζετε ότι υπάρχει μάλλον κάνετε λάθος. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι πληροφορίες που “βλέπουν” το φως της δημοσιότητας είναι μόνο αυτές που μας αφήνουν να δούμε.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην rawstory
iguru.gr
loading...