επιτέλους αρχίσαμε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους και να μην παίζουμε παιχνίδια "επικοινωνιακά" παιχνίδια. Ας καταλάβουμε ότι ο τουρισμός είναι "ομαδικό άθλημα" και χωρίς τη συμμετοχή ΟΛΩΝ δεν θα αλλάξει τίποτα.
Αναλυτικά η επιστολή της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου
1.΄Αστοχα κι επιζήμια για τον τόπο μας, κατά καιρούς σχόλια ντόπιων παραγόντων του Τουρισμού, που ξανά ’ρθαν πρόσφατα στην επικαιρότητα, αποθαρρύνουν, αν δεν ακυρώνουν στην πράξη και τις καλύτερες των πρωτοβουλιών συναδέλφων τους κι εκπροσώπων της Δημόσιας Ζωής του νησιού μας, που πασχίζουν για να δημιουργήσουν μεσούσης της ύφεσης, προϋποθέσεις ενίσχυσης της Αναγνωρισιμότητας και της Τουριστικής Ανάπτυξης της Λέσβου, μέσα σε περίοδο αιχμής.
2.Πιο συγκεκριμένα, σε ακατάλληλο timing, «δηλώσεις» του τύπου:
2.1. «Επισκέφτηκαν (Incognito) το νησί μας Ρώσοι Tour Operators (T.O.) και δεν έκριναν κατάλληλη τη Ξενοδοχειακή υποδομή για Ρώσους επισκέπτες, ενδιαφερόμενοι μόνο για….. 5άστερα Ξενοδοχεία, κλπ», σχόλια που ίσως «να ‘παιξαν αρνητικά» στη δρομολόγηση της Aegean Airlines απ’ τα τέλη Μαϊου 2013, για απευθείας σύνδεση Μόσχας – Μυτιλήνης (ύστερα από σχετική ρηματική διακοίνωση των αρμοδίων Υπουργείων Ελλάδας – Ρωσίας). Κι όλα αυτά, τη στιγμή που στη φετινή διεθνή Τουριστική ΄Εκθεση της Ρωσίας (ΜΙΤΤ 2013) στη Μόσχα, οι Τ.Ο. που, συναντήσαμε (με ραντεβού) στο περίπτερο της ΄Ενωσής μας, με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο μας διαβεβαίωναν ότι ενδιαφέρονται για όλους τους τύπους και τις κατηγορίες καταλυμάτων, κλείνοντας ραντεβού για το 2014,ή άλλης «δήλωσης», όπως :
2.2. «Δε χρειάζεται να καταβάλλονται χρηματικά ποσά για προσέλευση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους», ισχυριζόμενοι πάντα οι ίδιοι παράγοντες ότι «άλλοι προορισμοί δεν κατέβαλαν ούτε καταβάλλουν χρήματα γι’ αυτό το σκοπό», δημιουργώντας «αίσθημα ενοχής» σ’ όποιους υποστηρίζουν το αντίθετο ή συστρατεύονται να μαζέψουν χρήματα. Εδώ αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι
α) Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου πρωτοστάτησε, καταβάλλοντας ποσό πάνω από 0,5 εκατομμ. euro, προκειμένου να πρωτοπροσελκύσει αερομεταφορέα χαμηλού κόστους για τη Ρόδο και Κω, περιοριζόμενο φέτος στις 150.000 euro, λόγω της «αποδοτικότητας» των δρομολογίων του.
β) Αλλά και οι φορείς της Σάμου, με εισφορά που όρισαν στα 100 euro ανά μέλος τους, στοχεύουν (μέχρι 30.9.2013) να συγκεντρώσουν το ποσό του 0,5 εκατομμ. euro δίνοντας απ’ αυτά 150.000 euro για 4 πτήσεις της Easy Jet την εβδομάδα, από Απρίλιο έως Οκτώβριο του 2014,ή ακόμα κι άκομψων αναφορών όπως:
2.3. «Κανείς δεν κάνει τίποτα», αρκούμενοι σε στείρα, καταγγελτική κριτική για όλα και για όλους, εξαιρώντας εαυτούς, «διαγκωνιζόμενοι» όμως στο ποιος θα πει τα περισσότερα αρνητικά για τον τόπο μας, δίχως ιδιαίτερη αναφορά στ’ αναρίθμητα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.
3. Αν τα παραπάνω συνδυαστούν και με το έλλειμμα συλλογικού / συμμετοχικού πνεύματος, που μας διακρίνει, συχνά αποστασιοποιούμενοι από καινοτόμες και μη, πρωτοβουλίες (όπως π.χ. Ρόδου / Κω, Σάμου κ.ά.), μη μαθαίνοντας (και μη διδασκόμενοι απ’ τα σωστά και λάθη των άλλων) και καθυστερώντας να υιοθετήσουμε επιτυχημένες πρακτικές ανταγωνιστών μας προορισμών, «κάνουν τη διαφορά μας χειρότερη», καθιστώντας περιττή κάθε παραπέρα ανάλυση ή διερεύνηση για το τι ακριβώς φταίει για τη φθίνουσα πορεία της Λέσβου στα τουριστικά πράγματα.
Συμπερασματικά, μήπως φταίμε όλοι μας, που ανεχόμαστε τα πάντα, λαμβάνοντας τελικά αυτό που……. «μας αξίζει» …………κι όχι αυτό που μας…. «πρέπει και δικαιούμαστε» ;;;…
lesvosnews.net
loading...